החשיבות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהגים עם ליקויים בריאותיים לא תמיד מבינים את החשיבות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מבחינתם של אותם נהגים, המכון שנמצא תחת תחום האחריות והסמכות של משרד הבריאות הוא זה שמונע מהם להחזיק ברישיון נהיגה. כתוצאה מכך, נהגים וגם כאלה שעוברים אירועים מוחיים או נמצאים בסיטואציה שמקשה עליהם לנהוג מתקשים לקבל את החלטות המכון הרפואי. בפועל, זו טעות גדולה כי המכון עצמו חשוב עבור כל הציבור.

קודם כל, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חשוב כי הוא מונע תאונות דרכים שעלולות להיגרם בשל ליקוי בריאותי של הנהג. זהו תחום האחריות העיקרי של המכון ומהבחינה הזו הוא גם שונה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בעוד גופים אחרים עוסקים במניעת תאונות על ידי הרתעה, אכיפה וענישה, במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מתמקדים באיתור מוקדם של ליקויי בריאות אצל נהגים ובעריכת מעקב מינהלי וביקורת רפואית – לרבות של פסיכולוגית.

מה הקשר בין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבין בעלי מוגבלויות?

את החשיבות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ניתן גם לראות באופן שבו הוא מסייע לבעלי מוגבלויות. נכון להיום, המכון הוא זה שפועל לשיפור העצמאות של הנכים על ידי התאמה אביזרי נהיגה למגבלות שלהם. ככל שההתאמה הזו של אביזרי הנהיגה לצרכים של בעלי המוגבלויות מתבצעת בצורה מדויקת יותר, כך גם איכות החיים שלהם משתפרת.

מלבד האמור לעיל, צריך לציין שבמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מעמידים לרשות הנהגים ועדת ערר. בעזרת פנייה אל ועדת הערר ניתן לשנות החלטות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולהשפיע עליהן. אם רוצים לעשות זאת בצורה מקצועית, אפשר גם להתייעץ עם עורך דין וכך להגדיל את הסיכוי לקבל חזרה את הרישיון ולמנוע שלילה.